AKTUALNOŚCI
Piękna muzyka w czasach pandemii
Rozpoczyna się Festiwal Opera Rara. Ze względu na pandemię możemy w nim uczestniczyć jedynie on-line na platformie Play Kraków. Podczas tegorocznej edycji Opery Rary wrócimy do oglądanych już niegdyś przedstawień, takich jak „Dydona i Eneasz” Henry’ego Purcella. Spektakl będzie pokazywany 1, 2 oraz 3 lutego. Tytuł ten pojawił się na festiwalu w 2017 roku, a teraz zostanie przedstawiony w wersji scenicznej, przygotowanej przez Natalię Iwaniec. Do repertuaru wróci także „Cassandra” Benedetta Marcella, w tym roku jako prawdziwy teatr jednego aktora i wielkie wyzwanie dla kontratenora Williama Towersa. Reżyser Tomasz Cyz opowieść o wojnie i śmierci połączył tu z czułym, miłosnym wyznaniem w „Just” Davida Langa i z solową partią mezzosopranistki Natalii Kawałek w „Vanitas” Salvatore Sciarrina. Spektakl będzie można obejrzeć 7, 9, 10 oraz 12 lutego. Również 7 lutego zabrzmi „Suita liryczna” Albana Berga i „Langsamer Satz” Antona Weberna. Zagra je Airis String Quartet.
Ale to jeszcze nie wszystko. 18, 19, 20 i 21 lutego czeka nas „Il ballo delle Ingrate”, przewrotny moralitet Claudia Monteverdiego, w reżyserii Magdy Szpecht i festiwalowa wersja „Così fan tutte”, przygotowana przez Cezarego Tomaszewskiego. Nie zabraknie też spektaklu premierowego. Będzie nim „Złoty smok” Pétera Eötvösa, opowiadający o życiu dalekowschodnich emigrantów w Europie. Ta pełna szalonych, nieprawdopodobnych wypadków tragikomedia ma podważyć nasze myślenie o tym, jak powinna wyglądać sztuka zaangażowana społecznie i poruszająca ważne problemy świata, w którym żyjemy. Wyreżyseruje ją Karolina Sofulak, a zagra krakowska Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble, pod wodzą Edo Frenkela. Daty emisji „Così fan tutte” oraz „Złotego smoka” nie sa jeszcze znane, będzie można znaleźć na Play Kraków.